running side

2011 novemberében elindultam futni, azóta életem részévé vált.

running side

Szeretek futni. Pillanatokat átélni, amik a futás nélkül nem lennének. Helyeket látni, ahogy csak futás közben lehetséges. Szelet harapni rohanás közben és erősebbé válni a megtett út által.

Friss topikok

  • terror: Itt egy online grafikon generátor, hogy ne kelljen excel táblával meg egyéb vackokkal szórakozni: ... (2016.02.19. 22:28) Laktátküszöb meghatározás

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Laktátküszöb meghatározás

2012.11.15. - tuono 1 komment

Bár már egy éve futok rendszeresen és futás közben a pulzusomat is mérem, mégis csak most a téli alapozásnál jutottam el oda, hogy meghatározzam a laktátküszöbömet. Nem mintha enélkül nem tudtam volna élni, de kíváncsi voltam, hogy milyen szintre jutottam egy év alatt.

A laktátküszöb (LK) mérésére a legpontosabb módszer, ha teljesítmény nyújtás közben növekvő terhelés mellett a vérből kerül megállapításra a laktát felszaporodása a szervezetben. Én egy jóval egyszerűbb és szerencsétlen esetben kevésbé pontos módszert választottam, a Conconi-tesztet.

Az egyszerűség kedvéért futópadon végeztem a vizsgálatot. 8 km/h-s sebességről indulva 200 méterenként emeltem a sebességet 0,5 km/h-val. Minden 200 m után rögzítettem a mért pulzusértéket anélkül, hogy lassítottam, vagy megálltam volna. Így eljutottam 15 km/h sebességig 195-ös max pulzuson. Talán a max pulzusérték nem lett így a legpontosabb, mert maradt még bennem, de a LK nagyságrendi meghatározása sikerült. A kapott eredményt nem vésem kőbe, de mindenképp segít tájékozódnom az alapozó edzéseim intenzitásának meghatározásához.

conconi.JPG

Eredmény:

max pulzus 195 bpm

LK pulzus 181-182 bpm

LK sebesség 12,3 km/h

Jó hír, hogy a LK-öt viszonylag magas pulzuson értem el, a max terhelés 92%-ánál. Ugyanakkor a laktátküszöbhöz tartozó futási sebességem nem túl magas, ezen akarok elsősorban javítani a téli alapozás során, sok aerob edzéssel.

Sok lett itt a tudomány, miközben futni enélkül is lehet és érdemes is. Ezek ismeretében azonban a folyamatos fejlődés sokkal inkább megalapozott.

Címkék: conconi laktátküszöb laktátküszöb mérés

A bejegyzés trackback címe:

https://runningside.blog.hu/api/trackback/id/tr24908205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terror 2016.02.19. 22:28:33

Itt egy online grafikon generátor, hogy ne kelljen excel táblával meg egyéb vackokkal szórakozni:

www.keepmoving.hu/conconi-teszt-avagy-a-laktatkuszob-meghatarozasa
süti beállítások módosítása